Pentru prima oară în China, la 2nd Belt and Road Teenager Maker Camp &Teacher Workshop!

deadmin

Belt and Road Teenager Maker Camp & Teacher Workshop este o tabără de științe care se desfășoară în Beijing, China. Aceasta încurajează schimbul intercultural de experiențe și munca în echipa a elevilor, dar și a profesorilor.

Eu (Negraia Alina, clasa a X-a A) am participat în perioada 15-21 noiembrie 2018 împreună cu Eremia Delia (clasa a X-a A), Neghină Mihaela (clasa a X-a A), Iacob Irina (clasa a IX-a A) și Săvucă Cristiana (clasa a XI-a A), însoțite de profesorii Bulgaru Laurențiu și Cojocaru-Apostolachi Anca Mihaela. Experiența noastră a decurs astfel:

ZIUA 1 (15 noiembrie)

După un zbor lung de 16 ore am ajuns în Beijing.

Când am aterizat, am ieșit cu toții din avion, obosiți dar entuziasmați. După ce am trecut de toate punctele de verificare, ne-am întâlnit cu câteva dintre voluntarele taberei (fiecare țară avea un voluntar) care ne-au întâmpinat călduros. Acestea ne-au condus către autobuzele care ne duceau la hotel.

După un drum de aproximativ o oră, am ajuns la The 21st Century Hotel, unde ne-au fost repartizate camerele și unde am primit ecusoanele și programul pe care urma să îl avem pe parcursul taberei.  Ne-am lăsat lucrurile și ne-am odihnit, pentru a avea energie la cina de bun venit.

Cina a început la ora 18:00, iar fiecare țară și-a prezentat momentul artistic timp de câteva minute. Acesta putea consta dintr-un dans, un cântec, o prezentare a țării. Noi am decis să dansăm hora pe cântecul «Hora Unirii», pentru a sărbătorii Centenarul Marii Uniri.

ZIUA 2 (16 noiembrie)

În această zi a avut loc ceremonia de deschidere la Beijing No.80 High School, inaugurată de un moment artistic de dans.

Organizatorii taberei au ținut discursuri, studenții reprezentanți ai fiecărei țări au defilat cu steagul țării lor pe scenă și ni s-a prezentat o lucrare despre viața extraterestră.

Reprezentanții fiecărei țări au avut posibilitatea să scrie pe un panou situat la intrarea școlii câte un mesaj sau o semnătură (astfel o parte din noi rămâne în China 😊 ).

După prânz, membrii fiecărui atelier s-au adunat (eu m-am alăturat membrilor atelierului de Laser Cutting) și ne-a fost oferit un tur al campusului, care era format dintr-un număr impresionant de corpuri.

Turul s-a încheiat când am ajuns la corpul în care urma să ne desfășurăm atelierul. Am format echipele, și ne-am pus pe lucru pentru a îndeplini prima cerință, de a asambla o clădire din exemplele arhitecturii chinezești oferite. Colega mea (Desola Fujah, Nigeria) și cu mine am decis să construim o casă tradițională chinezească.

Seara, am participat la un curs de pictură tradițională, care s-a dovedit a fi foarte relaxant. Profesorul era un artist foarte meticulos și talentat, prezentându-ne în detaliu cum să pictam fiecare frunză și parte a unei păsări.

ZIUA 3 (17 noiembrie)

Am petrecut intreaga zi în atelier (cu pauză de prânz), lucrând la îndeplinirea celei de a două cerințe, de a proiecta și printa o clădire la alegere. A fost cu siguranță destul de greu să petrecem atâta timp într-o singură sală, însă am făcut-o cu plăcere și într-o atmosferă binevoitoare!

Programul în care proiectam era în limba chineză (ceea ce a fost o problemă pentru noi deoarece ne-a luat destul de mult timp să ne dăm seama ce funcții ne trebuie și unde le putem găsi), dar am reușit să ne dăm seama datorită voluntarilor săritori care ne-au ajutat, fiind translatorii noștri pe durata lucrului.

ZIUA 4 (18 noiembrie)

Am reprintat niște piese care aveau nevoie de modificări. Au avut loc prezentările finale în cadrul atelierului.

Am avut timp în sfârșit să discut cu toți membrii celorlalte echipe, care proveneau din diferite țări, cum ar fi Tajikistan, Iran, Irak, Nigeria, Sudan, Thailanda, Cambodia, Cehia, Kazakhstan, Malaezia, Indonezia, Myanmar și Turcia. Cu acest prilej am aflat cum este viața și în alte țări, cât de răspândit e domeniul STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) în țara lor, ce ar vrea să schimbe și ce își doresc de la viitor. Ce aveau toți în comun era pasiunea pentru cunoaștere și voința de a fii schimbarea pe care vor să o vadă, ceea ce consider că sunt atribute benefice lumii în care trăim.

Seara, am vizitat Beijing Planetarium, unde am vizionat un film în teatrul lor spațial, echipat cu un sistem de proiectare IMAX și sistem audio surround sound (este unul dintre cele mai avansate teatre de acest gen din lume). Am fost suprisa de multitudinea exponatelor interactive, care îți permiteau să observi mișcarea planetelor, a lunii, a soarelui, și multe altele. De asemenea am privit luna printr-un telescop.

Mi-a plăcut de asemenea pendulul situat în planetariu, care se rotea continuu pe direcția V-E, pentru a le demonstra vizitatorilor rotația pământului.

ZIUA 5 (19 noiembrie)

Aceasta a fost ziua dedicată vizitării a două atracții turistice : The Temple of Heaven (Templul Cerului) și The Great Wall of China (Marele Zid Chinezesc).

În prima poză se poate observa Templul Cerului, unde am fost însoțiți de un ghid care ne-a relatat istoria clădirii și a locurilor din jur.

(Ultimele două poze au fost făcute la Marele Zid,  în care zâmbeam deși tocmai urcasem un număr foarte mare de scări și nu îmi mai simțeam picioarele aproape deloc, însă priveliștea a meritat tot efortul depus!)

ZIUA 6 (20 noiembrie)

Câteva echipe alese din fiecare atelier și-au prezentat proiectele în fața juraților (profesori din diferite țări).

(În poză este colegă mea Delia, de care sunt foarte mândră că a participat la una dintre prezentări!)

A avut loc ceremonia de decernare a premiilor, la care am descoperit că toate am câștigat premii pentru Best Teamwork și Best Maker. Eram fericite și ușurate că munca ne-a fost observată și răsplătită!

După ceremonie am făcut poze și ne-am luat rămas bun de la prietenii pe care i-am făcut, și cu care sperăm să ținem legătura cât mai mult timp.

ZIUA 7 (21 noiembrie)

Ne-am întors acasă!

Concluzii:

• A fost o experiență extraordinară
  • Am cunoscut mulți elevi și profesori cu care am legat prietenii
  • Am învățat să mănânc cu bețe
  • Mi-ar face plăcere să mă întorc în China

Mulțumesc tuturor organizatorilor, voluntarilor, profesorilor noștri însoțitori, prietenilor pe care i-am făcut! (sau cum s-ar spune în China, 谢谢。(xièxiè.))